Η ΕΕ χτυπάει την ελληνική ναυτιλία

ΠλοιαΝα αλλάξει το ευνοϊκό φορολογικό status στον ναυτιλιακό κλάδο της Ελλάδας ζητά επισήμως η Κομισιόν.
Με σημερινή της ανακοίνωση η Κομισιόν ζητά από την Αθήνα να αναδιαμορφώσει το φορολογικό πλαίσιο της ναυτιλίας, ώστε να συμβαδίζει με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να μην παραβαίνει τους κανόνες περί κρατικής βοήθειας.


 
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «οι τρέχουσες προβλέψεις ίσως να παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες επιτρέποντας στους μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών που δεν παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς να επωφελούνται από ευνοϊκότερη φορολογία».
«Η Κομισιόν ανησυχεί ότι το φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα (με βάση το τονάζ) δεν είναι σωστά στοχευμένο και ωφελεί τους μετόχους των ναυτιλιακών όπως και εταιρείες εκτός αυτών, που δεν υπάγονται στην οδηγία για τη ναυτιλία. Έτσι, η Κομισιόν ζητά από την Ελλάδα να επανεξετάσει ποια πλοία μπορούν να ενταχθούν σε αυτό το φορολογικό σύστημα και να αποκλείσει αλιευτικά σκάφη, ρυμουλκά και γιοτ προς ενοικίαση», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Το ευνοϊκό status θα πρέπει επίσης να σταματήσει να ισχύει και για τις ασφαλιστικές υπηρεσίες στην ναυτιλία, τους brokers και λοιπούς μεσάζοντες στον κλάδο της ναυτιλίας, όπως και τους μετόχους των ναυτιλιακών, καθώς κανένας από τους παραπάνω δεν εμπλέκεται σε αυθεντικές μεταφορικές δραστηριότητες» προσθέτει.
Σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε. η νομοθεσία για την κρατική βοήθεια επιτρέπει την στήριξη των εταιρειών θαλάσσιων μεταφορών, μέσω της φορολογίας τους, όχι με βάση τα κέρδη της εταιρείας αλλά το τονάζ.
Αυτά τα μέτρα εισήχθησαν ώστε οι ναυτιλιακές να έχουν την έδρα των δραστηριοτήτων τους στην Ε.Ε. κι όχι εκτός Ένωσης.
Η Κομισιόν ξεκαθαρίζει ότι το νέο φορολογικό σύστημα δεν επηρεάζει τον «σκληρό πυρήνα» της ελληνικής ναυτιλίας, όπως τα πλοία ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια, τα οποία θα συνεχίσουν να βρίσκονται υπό ευνοϊκότερο φορολογικό σύστημα με βάση το τονάζ, όσο ο στόλος των εταιρειών αυτών βρίσκεται υπό ευρωπαϊκή σημαία.
Η Ελλάδα έχει προθεσμία δύο μηνών για να ενημερώσει την Κομισιόν αν αποδέχεται τα μέτρα αυτά. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να προχωρήσει στις παραπάνω μεταρρυθμίσεις ώστε το νέο σύστημα να ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2019 το αργότερο, καταλήγει η ανακοίνωση, σημειώνοντας ότι η μεταρρύθμιση αυτή εντάσσεται στο τρίτο μνημόνιο που συμφωνήθηκε μεταξύ δανειστών και Ελλάδας τον Αύγουστο.
Καταλήγοντας, η Κομισιόν προειδοποιεί ότι εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία ενδέχεται να ξεκινήσει επίσημη έρευνα για παράνομη κρατική βοήθεια.
www.imerisia.gr
Η ΕΕ χτυπάει την ελληνική ναυτιλία Η ΕΕ χτυπάει την ελληνική ναυτιλία Reviewed by Σπύρος Μέγγουλης on 5:31 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σπύρος Μέγγουλης. Από το Blogger.