Λιγότερο πετρέλαιο σε Κίνα, Ιαπωνία, Ινδία από Σ. Αραβία

Η απόφαση της Gazprom να επιτρέψει φέτος στους Κινέζους πελάτες της να πληρώσουν σε γουάν το πετρέλαιο που αγοράζουν αντί σε δολάριο αυξάνει την ελκυστικότητα των ρωσικών εξαγωγών.
Η απόφαση της Gazprom να επιτρέψει φέτος στους Κινέζους πελάτες της να πληρώσουν σε γουάν το πετρέλαιο που αγοράζουν αντί σε δολάριο αυξάνει την ελκυστικότητα των ρωσικών εξαγωγών.

Περιορίζεται το μερίδιο της Σαουδικής Αραβίας στην αγορά πετρελαίου της Ασίας τη στιγμή που κερδίζει αλματωδώς έδαφος η Ρωσία, το δε Ιράν επιστρέφει φιλόδοξα στις αγορές, ενώ οι αναταράξεις στις τιμές του πετρελαίου κάνουν τη ζωή όλων των παραγωγών πιο δύσκολη.

Σύμφωνα με στοιχεία της Wall Street Journal, η Σαουδική Αραβία παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου προς την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ινδία. Αντιμετωπίζει, ωστόσο, πολύ σκληρό ανταγωνισμό από τη Ρωσία, που καθιστά ελκυστικότερες τις εξαγωγές της προς το Πεκίνο τιμολογώντας εσχάτως το πετρέλαιο σε γουάν και όχι σε δολάρια, ενώ η γειτνίαση Ρωσίας - Κίνας αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα που έχει η Μόσχα έναντι του Ριάντ. Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας αυξήθηκαν κατά 13,4% στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016, στα 7,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με τη WSJ. Οι εισαγωγές πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία αυξήθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα κατά 7,3%, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία. Ως συνέπεια, το μερίδιο της Σαουδικής Αραβίας από τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου μειώθηκε από το 15,9% στο 15%. Η Σαουδική Αραβία διατηρεί το στέμμα του νούμερο 1 προμηθευτή, ωστόσο ο θρόνος της φαίνεται να απειλείται. Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία είχαν αυξηθεί κατά 42% με αποτέλεσμα η Ρωσία να αυξήσει το μερίδιό της στις κινεζικές εισαγωγές στο 13% από 10,6% ένα χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Πέτερ Λι, ενεργειακού αναλυτή στην BMI Research, στη WSJ, η γεωγραφική εγγύτητα της Ρωσίας με την Κίνα δίνει στην πρώτη συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τη Σαουδική Αραβία.

Επιπλέον, ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια έχουν αυξήσει σημαντικά τις εισαγωγές του από τη Ρωσία από πέρυσι οπότε και το Πεκίνο τους είχε παραχωρήσει μεγαλύτερο περιθώριο κινήσεων σχετικά με την εισαγωγή πετρελαίου. Μία ακόμη κίνηση που αυξάνει την ελκυστικότητα του ρωσικού πετρελαίου είναι η απόφαση της κρατικής Gazprom να επιτρέψει φέτος στους Κινέζους πελάτες της να πληρώσουν σε γουάν το πετρέλαιο που αγοράζουν αντί σε δολάριο που είναι το νόμισμα με το οποίο γίνονται οι πετρελαϊκές συμφωνίες.

Η Σαουδική Αραβία χάνει μερίδιο αγοράς και στην ιαπωνική αγορά. Τον περασμένο Μάρτιο, το μερίδιό της υποχώρησε στο 33,7% από 37,6% που βρισκόταν τον Μάρτιο του 2015.

Αντιθέτως, η Ρωσία έχει καταφέρει να αυξήσει, το ίδιο χρονικό διάστημα, το μερίδιο που κατέχει στην ιαπωνική αγορά κατά 1%, στο 7,6%. Σκληρός ανταγωνισμός υπάρχει μεταξύ Ρωσίας και Σαουδικής Αραβίας και στην ινδική αγορά, όπου οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ότι θα σημειωθεί σημαντική άνοδος της ζήτησης πετρελαίου τα επόμενα χρόνια. Το μερίδιο της Σαουδικής Αραβίας από τις ινδικές εισαγωγές πετρελαίου ανέρχεται περίπου στο 20%, σύμφωνα με τη WSJ.

Ωστόσο εφέτος ο ελεγχόμενος από το κράτος πετρελαϊκός γίγαντας Rosneft σχεδιάζει να αρχίσει να παραδίδει τακτικά πετρέλαιο στο δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου της Ινδίας. Πρόσφατα η Rosneft είχε αποκτήσει μεγάλο μερίδιο στην ινδική πετρελαϊκή εταιρεία Essar Oil, η οποία είναι ιδιοκτήτρια του διυλιστηρίου και διατηρεί δίκτυο περίπου δύο χιλιάδων πρατηρίων καυσίμων στην Ινδία. Η εξαγορά του μεριδίου αναμένεται να ολοκληρωθεί στη διάρκεια του 2016. Παράλληλα η επιστροφή του Ιράν στις αγορές δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση για την Σαουδική Αραβία.
Πηγή: www.kathimerini.gr
Λιγότερο πετρέλαιο σε Κίνα, Ιαπωνία, Ινδία από Σ. Αραβία Λιγότερο πετρέλαιο σε Κίνα, Ιαπωνία, Ινδία από Σ. Αραβία Reviewed by Σπύρος Μέγγουλης on 12:51 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σπύρος Μέγγουλης. Από το Blogger.