Ολική ανατροπή στο λιανεμπόριο τροφίμων
Ημερομηνία δημοσίευσης 23/11/2015
Μπροστά σε τεκτονικές αλλαγές βρίσκεται το οργανωμένο λιανεμπόριο το οποίο όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς θα απολέσει μέχρι το καλοκαίρι του 2016 ακόμη μισό δισ. ευρώ ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και της έντασης των προσφορών. ο 2015, ύστερα από μια «ανάσα» που πήρε ο κλάδος κατά το πρώτο τουλάχιστον εξάμηνο του 2014, εξελίσσεται σε μία εξαιρετικά δυσμενή χρονιά που, σε επίπεδο πωλήσεων, αρχίζει και θυμίζει έντονα το 2013. Σημειώνεται πως το 2013, η αξία των πωλήσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ είχε υποχωρήσει την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου κατά 3,5%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012.
Οι δύο όψεις των επιχειρήσεων του κλάδου
Παρ όλα αυτά η εικόνα έχει δύο όψεις. Από τη μία πλευρά αλυσίδες που συνεχίζουν να καταγράφουν αύξηση των πωλήσεών και των κερδών τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της αλυσίδας ΑΒ Βερόπουλος, σ.σ. ανήκει στον βελγικό όμιλο Delhaize, η οποία στο εννεάμηνο εμφάνισε αύξηση των πωλήσεών της κατά 5%, όταν το σύνολο της αγοράς έχει καταγράφει απώλειες 2,5%. Εξίσου σημαντική είναι και η θετική επίδοση που καταγράφει η αλυσίδα λιανικής τροφίμων σε επίπεδο όγκων πωλήσεων, καθώς εμφανίζει αύξηση πάνω από 4%, όταν στο σύνολο της αγοράς εμφανίζουν ποσοστό υποχώρησης της τάξης του 2,3%.
Από την άλλη αλυσίδες οι οποίες κινδυνεύουν να ξεμείνουν τελείως από προϊόντα διότι οι οφειλές προς προμηθευτές τους ξεπερνούν τη διετία. Είναι ενδεικτικό πως οι βιομηχανίες, έχοντας υποστεί άμεσα τις συνέπειες από τα capital controls, ξεκίνησαν η μία μετά την άλλη να σταματούν την τροφοδοσία των λιανεμπόρων που θεωρούνται ασυνεπείς.
Πτώση 6,4% στις πωλήσεις τον Σεπτέμβριο
Παρά το γεγονός ότι στο εννεάμηνο η πτώση στο σύνολο της αγοράς ήταν μόλις 2,5%, -σ.σ. κάτι που οφείλεται στο καλό πρώτο τρίμηνο του έτους- τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις υποχώρησαν 6,4% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2014. Η αξία των πωλήσεων στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 υποχωρεί κατά 2,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ στο εννεάμηνο του 2014 η μείωση σε σύγκριση με το 2013 ήταν πολύ μικρότερη, της τάξης του 1,8%. Παρά τη σημαντική υποχώρηση σε επίπεδο αξίας πωλήσεων ο όγκος πωλήσεις υποχώρησε οριακά 1,3%. Για το σύνολο της χρήσης εκτιμάται ότι ο τζίρος θα καταγράψει νέα υποχώρηση στα επίπεδα του 2%.
www.xrimatistirio.gr
Μπροστά σε τεκτονικές αλλαγές βρίσκεται το οργανωμένο λιανεμπόριο το οποίο όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς θα απολέσει μέχρι το καλοκαίρι του 2016 ακόμη μισό δισ. ευρώ ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και της έντασης των προσφορών. ο 2015, ύστερα από μια «ανάσα» που πήρε ο κλάδος κατά το πρώτο τουλάχιστον εξάμηνο του 2014, εξελίσσεται σε μία εξαιρετικά δυσμενή χρονιά που, σε επίπεδο πωλήσεων, αρχίζει και θυμίζει έντονα το 2013. Σημειώνεται πως το 2013, η αξία των πωλήσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ είχε υποχωρήσει την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου κατά 3,5%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012.
Οι δύο όψεις των επιχειρήσεων του κλάδου
Παρ όλα αυτά η εικόνα έχει δύο όψεις. Από τη μία πλευρά αλυσίδες που συνεχίζουν να καταγράφουν αύξηση των πωλήσεών και των κερδών τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της αλυσίδας ΑΒ Βερόπουλος, σ.σ. ανήκει στον βελγικό όμιλο Delhaize, η οποία στο εννεάμηνο εμφάνισε αύξηση των πωλήσεών της κατά 5%, όταν το σύνολο της αγοράς έχει καταγράφει απώλειες 2,5%. Εξίσου σημαντική είναι και η θετική επίδοση που καταγράφει η αλυσίδα λιανικής τροφίμων σε επίπεδο όγκων πωλήσεων, καθώς εμφανίζει αύξηση πάνω από 4%, όταν στο σύνολο της αγοράς εμφανίζουν ποσοστό υποχώρησης της τάξης του 2,3%.
Από την άλλη αλυσίδες οι οποίες κινδυνεύουν να ξεμείνουν τελείως από προϊόντα διότι οι οφειλές προς προμηθευτές τους ξεπερνούν τη διετία. Είναι ενδεικτικό πως οι βιομηχανίες, έχοντας υποστεί άμεσα τις συνέπειες από τα capital controls, ξεκίνησαν η μία μετά την άλλη να σταματούν την τροφοδοσία των λιανεμπόρων που θεωρούνται ασυνεπείς.
Πτώση 6,4% στις πωλήσεις τον Σεπτέμβριο
Παρά το γεγονός ότι στο εννεάμηνο η πτώση στο σύνολο της αγοράς ήταν μόλις 2,5%, -σ.σ. κάτι που οφείλεται στο καλό πρώτο τρίμηνο του έτους- τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις υποχώρησαν 6,4% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2014. Η αξία των πωλήσεων στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 υποχωρεί κατά 2,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ στο εννεάμηνο του 2014 η μείωση σε σύγκριση με το 2013 ήταν πολύ μικρότερη, της τάξης του 1,8%. Παρά τη σημαντική υποχώρηση σε επίπεδο αξίας πωλήσεων ο όγκος πωλήσεις υποχώρησε οριακά 1,3%. Για το σύνολο της χρήσης εκτιμάται ότι ο τζίρος θα καταγράψει νέα υποχώρηση στα επίπεδα του 2%.
www.xrimatistirio.gr
Οι συγκεκριμένες
αλλαγές είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης του προγράμματος που αφορά τον
«Επαναπροσδιορισμό του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ» και εντάσσονται
στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013»
έργου «Αναβάθμισης Υπηρεσιών, Εργαλείων και Διαδικασιών Συμπράξεων». Το
έργο, που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το
Ελληνικό Δημόσιο, εκτιμάται ότι με την ολοκλήρωσή του, εντός των
επόμενων μηνών, θα αλλάξει καταλυτικά τον τρόπο λειτουργίας του
Οργανισμού.
Τις αλλαγές αυτές στη μεθοδολογία, στη διαδικασία και στις πρακτικές
προσέγγισης των επιχειρήσεων-εργοδοτών ο ΟΑΕΔ τις χάραξε και τις
υλοποιεί, λαμβάνοντας υπόψη τις καταγεγραμμένες ανάγκες, συστάσεις και
προτεραιότητες των ίδιων των επιχειρήσεων που δημιουργούν θέσεις
εργασίας. Για την καταγραφή αυτή διενεργήθηκε τον Μάρτιο του 2015 έρευνα
«ικανοποίησης εργοδοτών». Η έρευνα είχε αναδείξει πρώτα μεταξύ των
ζητημάτων που οι εργοδότες θέτουν αναφορικά με την συνεργασία τους με
τον Οργανισμό, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση των
παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της Διαδικτυακής Πύλης του ΟΑΕΔ.
Έτσι, για παράδειγμα, η αναβάθμιση της Διαδικτυακής Πύλης του ΟΑΕΔ
γίνεται με γνώμονα ο Οργανισμός να παρέχει στο άμεσο μέλλον προς τις
επιχειρήσεις αλλά και προς όσους αναζητούν εργασία προσωποποιημένη
πληροφόρηση, αυτοματοποιημένη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης, εργαλεία
αναζήτησης υποψηφίων και ανάρτησης αγγελιών για κενές θέσεις εργασίας,
ικανοποιώντας τις ανάγκες των συναλλασσόμενων, όπως οι ίδιοι τις έχουν
προσδιορίσει.
Το σύνολο των αλλαγών που έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται στον ΟΑΕΔ
και στις οποίες οικοδομείται η νέα σχέση του Οργανισμού με τις
επιχειρήσεις-εργοδότες παρουσιάστηκαν σε δύο ημερίδες που οργανώθηκαν
στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα -στις 10/11 και στις 13/11- με θέμα «Ο
ΟΑΕΔ προσεγγίζει τις επιχειρήσεις» στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος
και με την συμμετοχή εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου καθώς και
της ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας και του ΟΑΕΔ.
Χαιρετίζοντας την ημερίδα στην Αθήνα η Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας κα
Ράνια Αντωνοπούλου, ανέπτυξε τη στρατηγική του Υπουργείου για την
αύξηση της απασχόλησης στη νέα προγραμματική περίοδο, τον ρόλο του ΟΑΕΔ
στην υλοποίηση της στρατηγικής, ενώ αναφέρθηκε και στην φιλοσοφία των
προγραμμάτων για ανέργους που ξεκινούν σύντομα.
Η Διοικήτρια του ΟΑΕΔ, κα Μαρία Καραμεσίνη, αναφέρθηκε στην ανάγκη του
επιχειρησιακού επαναπροσδιορισμού του Οργανισμού, ώστε να ανταποκριθεί
στις μεγάλες ανάγκες της κοινωνίας και τις προκλήσεις σε ευρωπαϊκό
επίπεδο, τονίζοντας ότι οι προσπάθειες βελτίωσης των υπηρεσιών του
Οργανισμού προς τους εργοδότες και τους ανέργους είναι μία συνεχής
προσπάθεια που θα συνεχιστεί και μετά την ολοκλήρωση του επιχειρησιακού
επαναπροσδιορισμού του ΟΑΕΔ το 2016.
Οι ίδιοι οι εργοδότες είχαν τη δυνατότητα να εκθέσουν τους
προβληματισμούς τους για τη συνεργασία τους με τον ΟΑΕΔ, ανταλλάσσοντας
απόψεις με τους ειδικευμένους εργασιακούς συμβούλους και την διοίκηση
του Οργανισμού στο πλαίσιο συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης. Ο
εποικοδομητικός αυτός διάλογος κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις για
τη βελτίωση των υπηρεσιών του Οργανισμού.
Στις ημερίδες συντονιστής ήταν ο Διαχειριστής του Προγράμματος, Γενικός
Διευθυντής Εργατικού Δυναμικού κος Δημ. Μπουγιακλής. Στις εισηγήσεις που
παρουσίασαν στελέχη του Οργανισμού εκτός από τη συνολική πορεία
υλοποίησης του προγράμματος για τον «Επαναπροσδιορισμό του
Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ», τονίστηκε ο κεντρικός ρόλος των
Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ), τα οποία αναμένεται να αποτελέσουν
«ισχυρό συνεργάτη του επιχειρηματία». Τα νέα εργαλεία που αναπτύχθηκαν
στο πλαίσιο του προγράμματος αλλά και η γεωγραφική τους διασπορά
επιτρέπει στα ΚΠΑ να αναπτύξουν αυτή τη νέα σχέση στενής συνεργασίας.
Από τον Βασίλη Αγγελόπουλο
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
ΟΑΕΔ: Ειδική μονάδα για
τις μεγάλες επιχειρήσεις
Τη δημιουργία ειδικής μονάδας για τις μεγάλες επιχειρήσεις που θα
ασχολείται με την προσέγγιση ιδιαίτερα όσων προσφέρουν θέσεις εργασίας ή
μπορούν να δημιουργήσουν νέες, προωθεί ο ΟΑΕΔ. Στο πλαίσιο αυτό θα
υπάρχει έως και ειδικός μόνιμος μηχανισμός που θα μετράει με ποιοτικά
χαρακτηριστικά, το βαθμό ικανοποίησης των εργοδοτών από τις υπηρεσίες
του Οργανισμού.
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
ΟΑΕΔ: Ειδική μονάδα για
τις μεγάλες επιχειρήσεις
Τη δημιουργία ειδικής μονάδας για τις μεγάλες επιχειρήσεις που θα
ασχολείται με την προσέγγιση ιδιαίτερα όσων προσφέρουν θέσεις εργασίας ή
μπορούν να δημιουργήσουν νέες, προωθεί ο ΟΑΕΔ. Στο πλαίσιο αυτό θα
υπάρχει έως και ειδικός μόνιμος μηχανισμός που θα μετράει με ποιοτικά
χαρακτηριστικά, το βαθμό ικανοποίησης των εργοδοτών από τις υπηρεσίες
του Οργανισμού.
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
Ολική ανατροπή στο λιανεμπόριο τροφίμων
Reviewed by Σπύρος Μέγγουλης
on
6:12 μ.μ.
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: