Το ελληνικό ρύζι που κατακτά συνεχώς νέες αγορές
ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΕΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ AGRINO
ΤΟΥ ΚΟΣΜΑ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ
Σημαντικές επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ, δρομολογεί η ελληνική επιχείρηση Agrino σε μια προσπάθεια να αναπτύξει νέες αγορές και προϊόντα, εξάγοντας ήδη περίπου τρία από τα δέκα προϊόντα που παράγει. Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία της σε διεθνείς αγορές, όπως των ΗΠΑ και της Νορβηγίας, προχωρεί σε εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων της, εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής της και επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων. Με τρία διοικητικά και παραγωγικά κέντρα, ένα στο Αγρίνιο, όπου ζουν κι εργάζονται τα δύο από τα πέντε ξαδέλφια, ένα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, η οικογενειακή επιχείρηση Πιστιόλα «επενδύει» στην καινοτομία, προκειμένου να διεισδύσει σε μεγαλύτερες αγορές.Η ιστορία της σημερινής επιχείρησης ξεκινά το 1955 στο Αγρίνιο, όταν τα αδέλφια Ευστράτιος, Ευθύμιος και Γεώργιος Πιστιόλας παίρνουν την απόφαση να πραγματοποιήσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο και να ασχοληθούν με το εμπόριο ρυζιού. Εκμεταλλευόμενοι τους μεγάλους ορυζώνες που υπήρχαν στις περιοχές Νεοχωρίου και Κατοχής στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας ιδρύουν την εταιρεία Αφοί Κ. Πιστιόλα, με αντικείμενο την εμπορία ρυζιού και οσπρίων και σηματοδοτούν έτσι το ξεκίνημα της ως τώρα επιτυχημένης πορείας της εταιρείας, που σήμερα φέρει την επωνυμία ΕΥ.ΓΕ. Πιστιόλας Α.Ε. Λίγο αργότερα, το 1962, οι ιδρυτές αποφασίζουν να καθετοποιήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και να περάσουν στην παραγωγή. Για τον σκοπό αυτό αγοράζουν τις εγκαταστάσεις της «Ελληνικοί Ορυζόμυλοι» μπαίνοντας έτσι στην παραγωγική διαδικασία, για την οποία πλέον είχαν τον πλήρη έλεγχο.
Διεθνής επέκταση
Η πρόσφατη ένταξη στο δυναμικό της επιχείρησης του Βασίλη Ευγένιου, αναλαμβάνοντας καθήκοντα γενικού διευθυντή θα δώσει σημαντική ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξή της, με τη διοίκηση της Agrino να τονίζει ότι «η πρωτοπόρος ελληνική εταιρεία, στοχεύει στην ενδυνάμωση της παρουσίας της στην Ελλάδα, αλλά και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού, με προσήλωση στην ανάπτυξη και διακίνηση διαφοροποιημένων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Η συνεργασία της με τον Βασίλη Ευγένιο θα δώσει σημαντική ώθηση προς την κατεύθυνση αυτή». Τα πρώτα βήματα στις διεθνείς αγορές έγιναν στα μέσα της δεκαετίας του '80, μετά την ανάληψη καθηκόντων από τη δεύτερη γενιά και το ξεκίνημα των πρώτων εξαγωγών προς τις ελληνικές παροικίες, με έμφαση στη Γερμανία και την Αμερική. Σήμερα έχει βρει διόδους πρόσβασης σε μεγάλες και ώριμες καταναλωτικά αγορές, όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, ενώ εξάγει σε Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία, Ελβετία, Αλβανία, Βουλγαρία, Νότια Αφρική, ΗΠΑ, Κύπρο, Σουηδία, Φινλανδία, Ρουμανία, Πολωνία, Ουγγαρία, Τσεχία, Σερβία. Οι εξαγωγές πραγματοποιούνται σε άλλες επιχειρήσεις (Β2Β), ενώ εξάγει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και catering. Η Agrino έχει πετύχει οι εξαγωγές της να αντιπροσωπεύουν το 27% των πωλήσεών της, ενώ ετοιμάζεται να εγκαινιάσει και νέα ανοίγματα σε άλλες αγορές και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, τη Ρωσία και Νορβηγία στο πλαίσιο του προγράμματος του ΥΠΑΑΤ για την Προώθηση του Ρυζιού σε Τρίτες Χώρες (ΗΠΑ, Ρωσία, Νορβηγία). Ταυτόχρονα, έμφαση δίνεται στις όμορες χώρες των Βαλκανίων, καθώς επιδιώκεται η αξιοποίηση των δυνατοτήτων σε logistics που η εταιρεία έχει αναπτύξει στη Βόρειο Ελλάδα.
Νέα αγορά
Η δεκαετία του ‘90 χαρακτηρίζεται από ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα. Το 1993 η εταιρεία εισέρχεται στην αγορά των οσπρίων (brand extension). Η εταιρεία έχει τρία διοικητικά και παραγωγικά κέντρα: ένα στη μητέρα πατρίδα του Αγρινίου, όπου ζουν κι εργάζονται τα δύο από τα πέντε ξαδέλφια (ο πρόεδρος Κώστας Πιστιόλας και ο αδελφός του Γιάννης), την Αθήνα, όπου ενεργοποιούνται κυρίως ο υπεύθυνος μάρκετινγκ, Άγις Πιστιόλας και ο αδελφός του Κώστας που έχει τις πωλήσεις, αλλά και τη Θεσσαλονίκη, την οποία «τρέχει» ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και υπεύθυνος για την έρευνα και την ανάπτυξη, Αναστάσιος.
Success story
- Η ιστορία της επιχείρησης ξεκινά το 1955 στο Αγρίνιο, από τους Ευστράτιο, Ευθύμιο και Γεώργιο Πιστιόλα.
- Το 1962, οι ιδρυτές αποφασίζουν να καθετοποιήσουν τη δραστηριότητα, περνώντας στην παραγωγή.
- Το 1969 προχωρούν στην τυποποίηση του προϊόντος δίνοντας την εμπορική ονομασία Agrino.
- Το 1970 βελτιώνεται η ποικιλία του διακινούμενου ρυζιού, η οποία παράλληλα εμπλουτίζει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο.
- Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, κερδίζει έδαφος το τυποποιημένο προϊόν, με την εταιρεία Πιστιόλα να κερδίζει την πρώτη θέση στο καλάθι της ελληνικής οικογένειας.
Το ελληνικό ρύζι που κατακτά συνεχώς νέες αγορές
Reviewed by Σπύρος Μέγγουλης
on
4:15 μ.μ.
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: