Στόχος Κινέζων, γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Η επανεμφάνιση των Κινέζων στη γερμανική αγορά είναι γεγονός. Αυτήν τη φορά πρόκειται για τον όμιλο οικιακών συσκευών Midea Group, ο οποίος κατέθεσε πρόταση 5 δισ. δολαρίων για να εξαγοράσει τη γερμανική Κuka, η οποία κατασκευάζει ρομπότ. |
Σήμερα φαίνεται ότι οι θέσεις εργασίας της Putzmeister παραμένουν σταθερές στη Γερμανία, και έχει υποσχεθεί, μάλιστα, να μην μεταβληθούν τουλάχιστον έως το 2020. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά σχεδόν ένα τρίτο, το εμπορικό σήμα χαίρει της ίδιας αποδοχής και αναγνωρισιμότητας, ενώ οι σχέσεις με το δίκτυο προμηθευτών παρέμειναν ως είχαν. Τώρα που επανέρχονται οι Κινέζοι, η περίπτωση της Putzmeister προβάλλεται ως παράδειγμα προς μίμηση. Αυτήν τη φορά πρόκειται για τον κινεζικό όμιλο οικιακών συσκευών Midea Group, ο οποίος κατάθεσε πρόταση 5 δισ. δολαρίων για να εξαγοράσει τη γερμανική Κuka, η οποία κατασκευάζει ρομπότ. Ο επενδυτικός οίκος Fujan Chip Investment συμφώνησε να αποκτήσει τη γερμανική εταιρεία εξοπλισμού κατασκευής ημιαγωγών Aixtron αντί 670 εκατ. ευρώ.
Το παράδειγμα της Putzmeister
Ο Γκέραλντ Καρχ, νυν επικεφαλής της Putzmeister, είναι κάθετος: «Η στρατηγική ήταν και είναι η αυστηρή διατήρηση του εμπορικού σήματος και της εταιρικής ταυτότητας των επιμέρους επιχειρήσεων». Μετά την εξαγορά, η Sany διαχώρισε τις αγορές της, πουλώντας τις δικές της αντλίες τσιμέντου στην Κίνα και τις γερμανικές στον υπόλοιπο κόσμο.
Η εν λόγω εταιρεία συνιστά φωτεινό παράδειγμα πώς οι μικρομεσαίες γερμανικές εταιρείες αναδεικνύονται σε παγκόσμιες πρωταθλήτριες. Η Putzmeister με τους γιγάντιους γερανούς έκτισε το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο, το Μπουρτζ Χαλίφα στο Ντουμπάι, και διοχέτευσε εκατομμύρια λίτρα θαλάσσιου νερού για την ψύξη του αντιδραστήρα της Φουκουσίμα. Επλήγη, όμως, από την κρίση και το 2009 έχασε την παγκόσμια πρώτη θέση της από την Sany. Ο Νόρμπερτ Σόιχ, ο οποίος διαπραγματεύτηκε την εξαγορά και απεχώρησε έναν χρόνο αργότερα, αντιμετώπισε δυσκολίες. Αυτές είχαν να κάνουν με τη διαφορά στη φιλοσοφία διοίκησης, καθώς οι νέοι ιδιοκτήτες προέκριναν αυστηρά την ιεραρχία έναντι της εξειδίκευσης, καθυστερώντας τη λήψη αποφάσεων. Σήμερα η γερμανοκινεζική εταιρεία παραδέχεται ότι χρειάζεται και άλλος χρόνος για να αποδώσει σε όλα τα επίπεδα η ενοποίηση. «Οι Κινέζοι συνειδητοποιούν ότι πρέπει να μάθουν την ευρωπαϊκή εταιρική νοοτροπία. Ορισμένοι οργανώνουν εργαστήρια στην Κίνα με θέμα τις Mittelstand».
Πηγή: www.kathimerini.gr
Στόχος Κινέζων, γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Reviewed by Σπύρος Μέγγουλης
on
11:35 π.μ.
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: